top of page
  • narkissharon

איך בוחרים סוג נורה

כאשר אנו באים לבחור נורה מסוימת, יש להתייחס לסוג החלל ולאווירה אותה אנו רוצים לייצר. הכנתי לכם כמה דגשים עיקריים בבחירת הנורה המתאימה ביותר לכל שימוש

צילום: רן גולני


1. בחירת נורה לפי חלל

התאימו את עוצמת הנורה וסוג הנורה בהתאם לחלל.

תאורה במטבח תצריך תאורה חזקה ועוצמתית ואילו תאורה בחדר השינה יכולה להיות רכה בעוצמת אור נמוכה יותר, שתייצר אווירה נעימה ואינטימית.

תאורה בסלון או מעל שולחן האוכל יכולה אפילו להיות עם דימר, כך ניתן לייצר טווח הארה רחב ולעמעם או לחזק את האור לפי הצורך.


אצלי בסלון יש נורת לד של חברת "שיאומי". היא מחוברות לאפליקציה ייעודית בה ניתן לבחור את עוצמת האור וצבע האור למשל חם, קר, לבן, צהוב וכל צבע אפשרי בפלטת הצבעים.

עוצמת האור מחליפה התקנת דימר ובחירת צבע יכולה לתרום לשינוי אווירה. אם תרצו לייצר אווירה של מסיבת דיסקו למשל, יש תוכנית מותאמת שבה הצבעים בנורות מתחלפים אוטומטית

2. נורת לד הן עולם שלם

הנורות הנפוצות והמומלצות ביותר היום הם נורות לד, הן נותנות תאורה עוצמתית, חסכוניות בחשמל, פחות מתחממות, עמידות יותר מאשר נורות הליבון הישנות ויש להן אורך חיים ארוך מאוד.

נורות לד קיימות בשלל אפשרויות - נורות חלביות או שקופות, בעלות אור צהוב או לבן ואפילו נורות דמויות פחם בעלות אור כתמתם אווירתי עדין.

נורה חלבית תעניק אור בפיזור שווה, רך ונעים ואילו נורה שקופה תהיה לרוב יותר ממוקדת ולעיתים יותר מסנוורת, לכן תתאים לגוף תאורה בכיסוי מלא יותר.

אני תמיד אמליץ על אור צהוב חם. הוא יוצר אווירה נעימה וביתית ולא קרה ומנוכרת כמו האור הלבן שלרוב נמצא במשרדים וחללים מסחריים.


3. גם הצורה של הנורה משמעותית

חשוב מאוד שגודל הנורה יתאים לפרופורציות של גוף התאורה שבחרתם. יש היום אינספור גדלים וצורות ולכל גוף תאורה מקטן ועד גדול תהיה נורה מתאימה.

קיימות צורות קלאסיות דמויות אגס, נורות בצורת כדור ואפילו נורות בצורות גיאומטריות דמויות יהלום. בחרו את הצורה שתעצים ותשלים את המראה של גוף התאורה ותשתלב בו בצורה שלמה והרמונית



יש לכם שאלות נוספות על תאורה? כתבו לי כאן או בהודעה פרטית ואשמח לעזור ולייעץ!


bottom of page